November 22, 2014

Storm of Vengeance: Cut & Run / Breakthrough

Kampanjaraportointi jatkuu turnausviikon jälkeen! Kadillus Islen konflikti kiristyi äärimmilleen pelirupeaman toisessa ja kolmannessa skenaariossa, jossa taottiin lisää narratiivia ja valmisteltiin tulevia tehtäviä. Kampanjan toisessa skenussa yllätettyjen keisarillisten joukkojen tiedustelijat oli lähetetty paikantamaan örkkirintama ja toteamaan muukalaisten todellinen vahvuus. Niiden kohtalona oli kuitenkin jäädä örkkien taistelualueelta toiselle siirtyvien armeijakuntien etenemisen alle. Astartes-tiedustelijoiden oli hylättävä tähystysasemansa ja pyrittävä pakenemaan alueelta viemään viesti tukikohtaan...

Tehtävässä örkkipäälliköiden piti lähettää joukkoja Tellyporta Landing zonelta moottorimarssille yli Kadilluksen tasankojen ja lähestymään Breacher's Grovea, jossa Nazdreg ja Ghazghkull arvioivat ratkaisutaisteluiden tapahtuvan. Pelin armeijalistoihin sai siis ottaa niin paljon joukkoja kuin halusi, mutta ne eivät olisi käytössä seuraavissa, landing sitella käytävissä taisteluissa kyseisten örkkien ollessa matkalla toisaalle. Space Marineiden tiedusteluosastoon kuului historiallisten fluffijoukkojen mukaisesti Scouttitiimi ja Bike-ryhmä.

Marineiden piti pitää reservistä saapuvien örkkien etenemistä silmällä ja ne saivat tehtävän mukaan vetäytyä vasta, kun tiedustelijat kohtaisivat "overwhelming odds", eli pöydälle saapuivat ensimmäiset moottoriajoneuvot tai kolme örkkiyksikköä kerrallaan. Tällöin ainakin yhden Scouttiryhmän piti päästä juoksemaan pois pöydän eteläpäädystä, jotta ne saisivat kuljetettua viestin vihernahkojen etenemisestä tukikohtaan.
Taistelu alkoi väkivaltaisesti, kun örkkien prätkäryhmä, buggyja ja Stormboyzeja ylitti nopeasti tasangon ja Marineiden mopot kävivät vastaiskuun. Huipputehokas Dakkagun-keskitys jätti kuitenkin jäljelle vain veteraanikersantin, joka kaatui käsirysyssä motoristinobia vastaan. Carcharodonien combat squadeihin jakautuneista Scouteista toinen lähti laskeutumaan kukkulan harjalta vetäytyminen mielessään, toinen taas eteni viivyttämään örkkejä. Muukalaisten rämäpäiset autonkuljettajat kuitenkin kaahasivat täyttä häkää kohti perääntyviä vihollisiaan.
Myös Goffien battlewagon oli lähetetty siirtymään kohti Breacher's Grovea ja se jyräsi ampuma-asemiin yhdelle kukkulalle. Sieltä sen Big Shootat tikkasivat maata keisarillisten tiedustelijoiden ympärillä näiden yrittäessä ostaa perääntyville tovereilleen aikaa.
Örkkien joukot olivat kuitenkin niin nopeita, että ne saavuttivat lopulta Scoutit. Stormboyzit nitistivät ensiksi viivytysosaston ja tavoittivat lopulta myös pakoon yrittäneen ryhmän. Yhden juoksuheiton päässä pöydänreunasta olleet Scoutit niitattiin maahan Wartrakkien Big shoota -tulituksella hyppyreppupoikien hengittäessä ihan näiden niskaan. Tiedusteluoperaatio oli epäonnistunut ja örkkien onnistui ylittää tasanko huomaamatta. Tämä tarkoitti, että ne saisivat yllätysedun kampanjan muihin tehtäviin ja saisivat lisätä +10% pelien pisterajoituksiinsa.
Päivän kolmannessa skenaariossa koitti ensimmäinen symmetrinen taistelutehtävä. Se pelattiin aluehallinnasta Maelstrom-tehtävien avulla ja myös joukot olivat aiempaa vahvemmat. Örkkien joukkoihin kuului Bad Moon Warboss Zagrim Goldteef, Mekboy, Zagrimin Big Gunit eli kaksi Lobbaa, kaksi isoa örkkiyksikköä, Gretchin-lauma, seitsemän Lootaa ja Battlewagon. Haiden iskujoukkoon taas kuului kaksi pientä ryhmää Scouteja, kaksi kahdeksan miehen Sternguard Veterans -ryhmää, Ironclad Dreadnought, Thunderfire Cannon, Bike Squad sekä ensimmäistä kertaa kampanjan aikana sotilaskomentaja; Murder-Captain Proteus Carcharodonien toisesta komppaniasta.


Taistelu alkoi räjähdysmäisesti fluffifiiliksissä, kun tuhansien sotien veteraani kapteeni Proteus johti moottoripyöräryhmänsä Scouttiliikkeellä pitkälle kohti örkkien sivustaa. Myös seuraavan vuoron tapahtumat olivat kuin keisarillisen salamasodankäynnin oppikirjasta, kun sivustaisku tuhosi ensiksi Plasma Guneilla Lootien miehittämän Battlewagonin ja sitten kapteenin ryhmä vielä hävitti koko transportillisen örkkejä lähitaistelussa. Koska haiden iskujoukot taistelivat jo syvällä vihollisen linjoissa, meni örkkien eteneminen sekaisin ja niiden massat lähtivät siirtymään hitaasti sivuttaissuunnassa suojaamaan tykistöään sen sijaan, että ne olisivat ylittäneet kenttää kohti Carcharodonien linnoitettuja asemia. Sekasorto valtasi örkkilinjat ja fiilis oli siisti; taisteluasetelma oli edellisiin peleihin verrattuna kuin yö ja päivä Carcharodonien päällystöstrategikon astuttua puikkoihin!


Boyzit shufflailivat päämäärättömästi keskikentässä ja Sternguardit pippuroivat niiden rivejä pitkän matkan Kraken-luodeilla. Kun vihernahat olivat pääsemässä ampumaetäisyydelle Proteuksen moottoripyöräryhmästä, tämä johti yksikkönsä sivustasta takaisin keisarillisiin linjoihin pois örkkien ulottuvilta. Tämä herätti muukalaisissa turhautumista ja nämä purkivat ärtymyksensä johtajaansa; Gretchinit alkoivat heitellä kiviä ja koettivat myös työntää yhden Big Guneista Zagrimin päälle. Hämmentynyt Warboss vaihtoi ryhmää toiseen Boyz-yksikköön, mutta eteni ilmeisesti näiden mielestä liian varovaisesti kohti Carcharodoneja, sillä myös örkit kävivät äkkiä Warbossin kimppuun! Vaikutti siltä, että örkit todella vihasivat johtajaansa tämän kyvyttömistä johtajasuorituksista ensimmäisten vuorojen aikana, vaikka kyse oli tietysti Telepatian Hallucination-voiman kutostuloksesta. Sopi kuitenkin matsin henkeen, että Carcharodonit ottivat tällä tavoin henkisen yliotteen taistelun kuluessa!

Taistelun loppupuolella käytiin keskustalon pihalla väkivaltainen käsirysy, jossa Librarian Thalassa ja Ironclad Dreadnought kaatuivat Zagrimin laumaa vastaan. Nämä olivat kuitenkin ostaneet riittävästi aikaa toiselle Sternguard-ryhmälle, jonka onnistui vallata örkkien pääobjektiivi sitä miehittäneiltä Gretchineilta. Tulos oli vihernahkojen sektoripresenssin kannalta täydellinen katastrofi ja Carcharodonit olivat päässeet mukaan peliin taistelussa Kadilluksen saaristosta. Murder-Captain Proteus lähetti uudelleenmuodostetuilla radioyhteyksillä viestin tukikohtaan - örkkien eteneminen oli ensi kertaa pysäytetty ja niiden epäjärjestyksessä vetäytyviä joukkoja voitaisiin seurata Xeno-olentojen tukikohtaan...

1 comment:

  1. However, you'll be able to|you possibly can} be part of quantity of} websites out there in your region. Doing permits you to|this lets you} declare more than one gambling site provide. Obviously, that is a optimistic, particularly for new spanking new|for model new} 토토사이트 gamers, since you'll increase your bankroll with welcome bonus offers from quantity of} websites. Moving cash with speed, comfort and particularly security is a key factor in your enjoyment of online gambling.

    ReplyDelete