March 25, 2012

Very Hard

Viime kesänä uppouduimme hobby-porukallamme syvälle Fantasy Battle-maailmaan ja heiteltiin ideoita kampanjaa ja fiilistelypelejä varten. Eritoten jatkuvat valloituskampanjat ja meritaistelusäännöt inspasivat todella. Liskomiesten vanha armeijakirja sisälsi kuitenkin urhean saurussankarin nimeltä Lotl Botl, josta riitti pitkäksi aikaa hyvää läppää. Hahmo oli special character joka noudatti uskollisesti normaalin Saurus-heron profiilia mutta sillä oli myös pari erikoissääntöä.

Old, savage veterans among the Saurus warriors tend to become the leaders of the Saurus legions of the temple cities. One of the most notable of these heroes is Lotl Botl, whose name roughly translates as "Very Hard".

Lotl Botl and his Saurus legion guard the ancient and most revered Mage-Priests of Xlanhuapec and the sacred temples of this city. Lotl Botl is no great intellect and his tactical skills are negligible, but such things are not really required from a Saurus commander. Lotl Botl has the great Saurus virtues of determination, savage ferocity, stubbornness, unquestioning loyalty and malicious spite for all the enemies of the Lizardmen, both known and unknown. He is truly great among Saurus.

Lotl Botl's blood-curling roar is exceptionally savage and frightening even for a Saurus. Lotl Botl causes Fear. Lotl Botl also does not like giving ground in hand-to-hand combat. If the enemy are coming at him from all sides and trying to overwhelm him, it just makes him more angry. He wades into the pressing throng cutting a swath right into the heart of the enemy unit, yelling to his warriors to follow him. Any unit of Saurus accompanied by Lotl Botl will be inspired by his presence and will gain +1 bonus to their combat result.

Does not like giving ground... Jessus. Nyt kun kaivoin klassisen saurussankarin esiin ja poistin siitä maalit rekrytointia varten, tajusin että "Ei vitsi, Lotl Botl on palannut!" Kaiken huipuksi kyseisellä figulla sattui olemaan vielä täsmälleen sama varustus kuin klassisella erikoishahmolla, joten tähdet olivat todella paikoillaan ja profetiat kävivät toteen. Koska nyt on aika paljon meneillään, halusin maalata figun kertaistumalta taisteluvalmiiksi Pelikaupan maalausmiitissä.

Lotl Botl nousi Spawning poolista mustan pohjamaalin peitossa. Vaikka nappi tulee osaksi mun samuraiteemaista liskoarmeijaa, halusin säilyttää vanhan ajan lookin ja nostalgian enkä tehnyt mitään muutoksia figuun. Useimmiten asekäsi on liimattu osoittamaan eteenpäin, mutta itse päätin liimata sen takaviistoon, koska figuun tuntui tulevan enemmän dynamiikkaa ja etupuolen yksityiskohdat näkyvät siten paremmin.
Aloin sitten sutia perusvärejä paikoilleen. Aloitin isoimmista alueista jotta saisin perusduunin hoidettua ja voisin sitten keskittyä pienempiin yksityiskohtiin sen sijaan, että pitäisi varoa valmiiksi maalattuja alueita ihoa tai metalleja värjätessä. Sauruksen nahkaan vedin Adeptus Battlegreyn ja pari mustaa washia, metalliosat taas Mithril silverillä.
Aloin sitten korostaa ihoa sekoittamalla perusväriin ensiksi Codex Greytä, Fortress greytä ja lopuksi puhdasta valkoista. Kultaiset asepinnat, helyt ja panssaripalat maalasin washaamalla pinnat muutamaan otteeseen Gryphonne Sepialla odottaen tietysti edellisten kerrosten kuivumista. Varjokohtiin kuten syvennyksiin heitin vielä vähän Devlan mudia. Lannevaatteen väriksi valitsin punaisen ja maalasin perusvärin Mechrite Red + Blood Red mixilla. Maalasin myös hampaat Dheneb stonella ja Skull whitella sekä silmät reseptillä Blood red, Skull white, Baal Red, Skull white.

Korostin kultaosia hiukan Shining goldilla ja maalasin aseen terän Mithril silver + Badab black combolla. Lannevaate korostettiin Blood Redillä ja lopuksi Macharia Solar Orangella ja washattiin kevyesti mustalla. Säärisuojuksien ja kaulaketjujen nahkaremmit vedin aluksi Calthan brownilla ja korostin sitten Snakebite leatherilla ja Dheneb stonella. Remmien vihreät killuttimet maalasin samaan tapaan, mutta korostin lopuksi puhtaalla valkoisella, väri tuli Thraka green-pesusta. Maalasin kypärän jalokivet sekä heitin miekkaan pienen splatterin.

Varjostin kypärän jalokiven perusvärinä toimineen Ice bluen Leviathan purplella, maalasin pari valkoista kimmettä ja viimeistelin yksinkertaisen lookin kiiltävällä lakalla. Kypärän sulat maalasin Macharia Solar orangella korostaen Golden yellowta kohden, ennen viimeistä drybrush-korostusta pesin myös koko koristeen Baal red-washilla. Niskan sulat on tehty Codex Greystä kohti valkoista korostamalla. Selän suomut maalasin ensiksi Macharia Solar Orangella ja korostin pikku hiljaa Vallejon keltaista kohden vaalentaen väriä asteen kerrallaan.

Sitten pitikin tehdä lähinnä korjauksia ja pikkujuttuja kuten varjostuksia sinne tänne. Lopuksi maalasin hiekan ensiksi Calthan brownilla, jonka päälle kuivaharjasin raskaasti Tausept Ochrea. Lopuksi korostin hiekan Dheneb stone ja Skull white-drybrusheilla ja heitin väriksi hiukan Army painterin huippua ruohoa ja Woodland scenicsin foliage-tuppoja. Oon mieltynyt viime aikoina tuohon kellertävään hiekkareseptiin jonka kehittelin maalatessani hiekkaranta-alustoja armeijan Coast Scout Skinkeille.

Otos toisesta suunnasta. Vanhat figut on vaan niin sairaan makeita, kuten ehdin hehkuttaa jo pari postausta aiemmin. Yksityiskohdat kuten pieni uhrausveitsi vyöllä ja kultaiset säärisuojat ovat suorastaan nautinnollisia! Myös klassikkosaurusten yleinen design on mun mielestä nykyversioita parempi mutta nämähän on tietty mielipidekysymyksiä.

Täältä tullaan. Tavanomaisessa varustuksessa sankareilla on myös oma viehätyksensä, joskus less is more eikä hahmo tarvitse kreisejä taikaesineitä tai mystistä ratsua ollakseen eeppinen. Lotl Botlilla on miekka, kilpi ja light armor ja se on silti truly great among Saurus.

Ajattelimme pelata Hesen kanssa pian erän FaBaa low-fantasy-rulingeilla, eli käytössä ei ole maageja, bound spellejä ja korkeintaan ainoastaan halvimpia taikaesineitä. Lisäksi Hese ehdotti, että raskaammat haarniskat vähentäisivät initiativea (kuten kuuluisi) joten hahmojen olisi silloin tällöin järkevää valita light armor full platen sijaan. Tällaiset pienet jutut tekevät yllättävän paljon meininkiä ja tarinaa pelimiljööseen. Mutta nyt Lotl Botlin on aika tarkistaa tilukset ja ilmoittautua palvelukseen!



































Saurussankari oli hauska väliprojekti, mutta kun kääntää Lotl Botlin entryn jälkeen sivua, löytyy yksi ovelimmista ja viisaimmista Skinkkikomentajista koko Lustriassa: Itzi-Bitzi. Palaamme asiaan...

March 23, 2012

Head Hunter

Teimme Ericin kanssa vastikään hiukan uudistuksia War Headin lookkiin! Toivottavasti käytettävyys ei huonontunut, vaikka räjähtävä banneri onkin aika leveä. Asenne on kuitenkin kaikki kaikessa! Mikäli tulee mieleen palautetta tai spottaat jotakin kummallista, heitä viesti kommenttiboksiin. Törmäsin esimerkiksi pieneen ongelmaan, että joillain näytöillä selattaessa jotkin sivuelementit menevätkin tönkösti päällekkäin sen sijaan, että olisivat nätisti rivissä. Esimerkiksi pikalinkkien ja tämän postauksen pikkukuvien tulisi olla samalla tasalla. Ehkä se on jokin resoluutiojuttu. Tarkoitus on joka tapauksessa lisätä blogiin erilaisia elementtejä lähitulevaisuudessa ja uusi lookki olikin hyvä startti pienelle kasvojenkohotukselle! Lukijat ja kommentit ovat olleet kirjoitteluinnon kannalta kaikki kaikessa, kiitos teille siitä!

Kaverini Dean on muuten aloittanut pienen harrastusbisneksen ja rakentelee erilaisia scifi- ja fantasia-aiheisia patsaita ja proppeja Head Hunter Store-nimen alla. Nettisivut ovat vielä vähän sekavat ja ehkä hiukan amatöörimäisesti tehdyt, mutta mikäli makeat sarjakuva- tai leffateemaiset rintakuvat, figut tai muu rekvisiitta kiinnostavat, kannattaa ehdottomasti tsekata! Erityisesti patsaiden maalausjälki ja figujen green stuff-scratchbuildit on vaikuttavia ja sivustolla on kaupan maalattuja nappeja myös figupelikäyttöön. Dean on monille tuttu alkuperäisenä Helsingin Games Workshopin managerina ja nyttemmin osana Pelikauppa-ketjun henkilökuntaa. Onnea uudelle hankkeelle!

Pienenä vinkkinä, huhtikuun Model Expossa on mahdollisuus tavata Head Hunterin ja Nordic Garrisonin kundit sekä nähdä Mygamestoren demopisteen Forgestar-pöytä samalla kertaa. All hands on deck! Alla vielä pari esimerkkikuvaa Head Hunter-patsaista. Meininki on kohdallaan.

                                                                                                                                                                             
 

March 19, 2012

Bushmasters

Aloimme Hesen kanssa fiilistellä fabameininkiä pitkästä aikaa! Meillä oli jo viime kesänä suunnitelmana pelata tarinavetoinen viidakkoskirmish vähän vanhojen White Dwarf-fiilistelybattlereportien tyyliin. Koukkuna oli myös, että retkikunnissa saisi käyttää vain kutosedikassa tai aiemmin tehtyjä nappeja ja suurin osa figuista pitäisi olla metallisia. ;) Olisi hauska tehdä liskomiesten rajatemppelin vartiopartio joka ottaisi matsia kaikenkarvaisten aarteenetsijöiden ja onnenonkijoiden kanssa!

Aluksi olisi luultavasti hyvä pitää peli kertaluontoisena sen sijaan, että lähtisi kehittämään jotain pitempää jatkumoa tai slow grow-kampanjaa, sillä niillä on tapana hiukan kariutua ja jäädä kesken. Veikkaan kuitenkin, että jos saadaan hyvät puitteet ja siistit warbandit tehtyä, voisivat muutkin (esimerkiksi Cpt. Planet-porukan tai staffitiimin jätkät!) innostua skirmish-pelailusta. Fantasy battlen viidakkosota on kuitenkin tosi inspiroiva ympäristö ja mulla ainakin riittäisi ideoita miten laajoihin hankkeisiin tahansa. Viime kesän Jungle Fever-meininki oli kyllä legendaarinen, hyviä muistoja!

Hesen klassikkoörkkejä tihutöissä Lustrian rannikolla.
Sepe, an ork boy.
Hesen örkkiarmeija ohitti tällä viikolla tuhannen figun merkkipaalun. Pisteitä armeijassa on noin 20 000, mikä jakautuu useisiin eri heimoihin jotka ovat kaikki pelattavia teema-armeijoita omine sankareineen. Armeijaan kuuluu esimerkiksi villiörkkiheimo, ratsuväkiarmeija ja Skarsnikin Night Goblin-lauma.
Piiritystaistelua kieli pitkällä.
Hese on sittemmin ostanut Ebayn tyhjäksi Citadelin ja Marauderin klassikkoörkeistä joten vihreän retkikunnan muodostamiseen löytyy ainakin valinnanvaraa. Ajattelin, että homma olisi cool tehdä viimeisen päälle, eli nimetä jokainen hahmo ja kirjoittaa taustatarinat ja motiivit skirmish-joukoille. Eric puhui myös, että voisi liittyä mukaan Dwarf treasure huntereilla. Tota varten voisi tehdä pitkästä aikaa vähän lisää viidakkomaastoa ja pyyhkiä pölyt vanhoista. Hommasin hiljaittain toisen ruohomaton viidakkosotien alustaksi, joten voisi pelata isojakin matseja yhtenäisellä maastolla.

Omaan retkikuntaani haluan mahdollisimman monta eri kokoista liskoa ja ainakin yhden ratsastavan kaverin. Maagit voisivat olla tässä skaalassa vähän epäurheilijamaisia, joten Skinkkipapit jäävät varmaankin himaan. Liskoille kuuluu tietty myös sotapetoja ja ainakin yksi Salamanteri tai Razordon on saatava mukaan vainukoiraksi. Heitin juuri pari klassikkofigua maalinpoistoon, ehkä ensi viikolla olisi aikaa maalata Saurus tai kaksi.

Suunnitelmista inspiroituneena viimeistelin tänään viimein Tichi Huichi-ratsuväkitiedustelijat ja pidin pienen photoshootin. Eric kokosi pöydän toisella puolella zuluja ja en voinut olla huomaamatta yhtäläisyyksiä meidän 'alkuasukasprojekteissa'. Mun suosikkiskinkki on erityisen hurjan näköinen champion, jonka persoonallisesta sculptista tuli rykmenttiä maalatessa kovat vibat. Skinkistä välittyy jotenkin tosi väkivaltainen ja eläimellinen fiilis kuten liskomiehistä kuuluukin ja tuntuu ettei soturi välittäisi vähääkään aarteenmetsästäjien kotona odottavista perheistä seivästäessään ryöväreitä ja syöttäessään näitä käärmeille! Vanhoissa dinkseissä on muutenkin jotain mitä uusista figuista puuttuu, sama koskee kyllä myös Sauruksia. Sikäli en ihmettele yhtään, miten Hesekin päätti uudistaa koko valtavan örkkiarmeijansa ja hankkia korvaajat 80- ja 90-luvuilta.

Darkest Lustria sekä valppaat ja vikkelät polunvartijat.

Ostin syksyllä Noppakerhon Teemulta kasan klassikoita vahvistamaan mun Samurai-liskomiehiä.

Kaikille ei ollut alkuperäisiä käsiä, joten lisäilin nykyaikaisista Skinkkibokseista varusteita mukaan.

Yksi ratsuista on oikea Horned one ja yhdellä on kultainen kypärä, joita oli muistaakseni wanhan ajan Dark Elf-Cold oneilla.
Maalasin Skinkkiratsastajat kiiltävän mustiksi tavoitellen samalla alkuasukasmeininkiä sekä niljaista liskolookkia. Vanhojen sculptien ilmeet on niiin persoonallisia että harmittaa vähän nykyajan streamline-meininki jossa yksilöllisyydelle jää liian vähän sijaa.

Partio etenee liukkaasti aluskasvillisuuden lävitse. Tällä kurnuttajalla on niin isot posket että se menee hyvin musikantista ilman rumpuakin.

Tosta ei ilme paljon parane...
Taistelukosketus kosteassa sademetsässä!

Tichi-Huichin ratsastajilla ei ole enää virallisia sääntöjä, mutta omissa peleissämme käytän vanhaa Regiments of Renown-armeijalistaa josta liskomiesten tiedustelujoukot vielä löytyvät. Ajattelin että yhtä näistä voisi myös käyttää skirmish-peleissä Skink Chiefina Horned onella. Sitten vain loppuporukka kasaan...

March 17, 2012

Tomb Wardens

Jälleen yksi tenttiviikko on selätetty ja on taas aikaa figujutuille. Sain pari uutta yksikköä valmiiksi Necron-armeijaan, joka lähtee piakkoin Sotaretkelle Noppakerhon Major-turnaukseen. Lopullista listaa pitää vielä viilailla, mutta veikkaan että lopullinen kokoonpano toimii ihan hyvin. Ainakin se on erilainen kuin alunperin laskemani ja viime kerralla käyttämäni Imotekh+Spyderit-buildi.

Oon seuraillut viime aikoina aika paljon 40K-puolen European Team Championship-meininkiä ja eritoten Suomen joukkueen prosessia. Pelaaja- ja armeijavalintoja on ollut aika mielenkiintoista seurata kun joukkue ja listat alkavat hiljalleen ottaa lopullista muotoaan. On hyvä nähdä, ettei joukkueensisäinen valintaprosessi harjoita ikärasismia, vaan pelaajista valitaan oikeasti aktiivisimmat ja sopivimmat ehdokkaat huolimatta siitä, ovatko nämä esimerkiksi täysi-ikäisiä vai eivät. Tämä antaa mahdollisuuden myös nuoremmille, innokkaille kavereille panostaa kilpailuhenkiseen harrastamiseen ja osallistua ETC-joukkueen toimintaan.

Omasta puolestani olen toiminut ETC-kuvioissa lähinnä sivustakatsojana, vaikka juttelin hiljattain Mygamestore-Pelikauppojen ja 40k-joukkueen välille pienen alennuksen figutuotteista. Periaatteessa myös kilpapelaaminen voisi kiinnostaa jossakin vaiheessa, mutta luulen, että pitäisi opetella pelaamaan vähemmän figujen ehdolla ja matsata muutenkin enemmän jotta jokin armeija olisi todella viimeisen päälle hyppysissä. Ylipäätään kansainvälisen 40k-ilmapiirin kokeminen ETC-kisoissa olisi siistiä, vaikka ainakin kuulemani perusteella matkan hiukan ryyppyreissumainen luonne polkeekin kiinnostusta rajusti...

Halusin pitää Command bargeissa mukana armeijan Spyder/Scarab-teeman ja figun ulkomuoto antoi aika hyvät lähtökohdat tehdä skorpionimainen sotakone. Yhdistämällä Tomb Spyder-blisterin ja Command bargen sai tehtyä vähän erilaisen "komentoparkin".

En halunnut rajata pois mahdollisuutta käyttää näitä myös Annihilation Bargeina, joten tein figulle lyhennetyt versiot Tesla-kanuunoista ja istutin ne selkäpaneelin alle. Skorpionin piikki on sitten Command bargen tykki.

Figut on vähän etupainoisia metalliosien takia, mutta pysyvät kuitenkin ongelmitta pystyssä. Lisäsin alle jalkoja Tomb Spyder-tyyliin ja tälle myös keltaisen rievun hännänpäähän tuomaan lisää keltaista väriä ja viittauksen muuhun armeijaan.

Onhan noi aika sympaattisia... Maalaus on tosi nopea ruoste-stippling-hässäkkä ja weathering powdereita. Halusin saada nämä vain nopeasti kentälle ja pois tieltä ennen kuin palkkamaalausduunien deadlinet alkavat painaa päälle.

Kuljettajat hengaavat mun armeijassa näätämäisesti takalinjoissa kauko-ohjaimet käsissään. Kun eteen tulee tilanne, että Overlordin tulisi disembarkata Bargesta, nämä vain teleportaavat suorittamaan jotain huoltotoimenpiteitä Canoptek Scorponokien lähistölle. En digannut yhtään virallisen Command bargen dataavista kuskeista ja halusin muutenkin napeista enemmän Monstrous Creaturen oloisia.

Tämä kaveri on ottanut vähän osumaa ja huijaa line of sight-säännöissä... Noi Cryptek/Deathmark-tyyliset, uudet päät on aika makeita.

Käytin luunväriä kontrastina tummalle ruostemetallille.

Ruosteesta puheenollen, tein hiljattain komentajan Rust Hulk-Grey Knight armeijalle. Desperado Colonel Craven käyttää taistelukentällä Kaldor Draigon sääntöjä.

Tein Green stuffista hatun ja rautalanganpätkästä sikarin tuomaan nappiin vähän luonnetta. Korppi on Empire General-boksista ja vasen käsi vanhalta Grey Knight Terminatorilta.

Puukko on jokin standardikokoinen örkkitikari fabapuolelta. Maalaan siihen varmaan jonkinlaisen hehkuefektin hiukan Skaven Warpstone-tyyliin.

Tämä kaveri toimii viimeisenä Rust Enforcer-Paladinina ja apteekkarina. Kun korroosion murtamat panssarilevyt putoilevat päältä, pitää suojuksia korvailla esimerkiksi eksoottisten muukalaisten kitiinihaarniskoilla.

Toinen Dreadknight tuli maaleihin ja toista on hiukan aloitettu.

Ase on Heavy Psycannon.

Leikkelin jalkoja vähän dynaamisempaan asentoon. Ylipäätään reposetus on helpoimpia tapoja saada figuihin meininkiä ja coolness-factoria. Ja onhan perus-Dreadknight-pose aika boring!

Illemmalla maalailimme myös kynäruiskulla pohjavärit frendini Fu:n uuteen Seer Counciliin. Konvertoimme yhdessä Eldar Shining Speareista, Dire Avenger-exachien aseista ja Wood elf-viitoista lentokanslian joka pääsee toivon mukaan piakkoin pelitestaukseen. 

Mantic Entertainment puskee muuten hurjaa tahtia uutuuksia ulos. Corporation-figut tulevat pian myyntiin, mutta Stadin Pelikauppa sai muutamat figut ennakkoon. Nämä muistuttavat vähän Elysian Drop Troopeja ja Manticin hintalaatusuhteella kivan näköisen kaartiarmeijan saa rakennettua aika kätevästi. Etenkin heavy weaponit ja komentajat ovat tosi tyylikkäitä ja kuulin vähän juttua, että tämän vuoden puolella olisi tulossa vielä ajoneuvojakin... Figujen Law enforcement-tyylinen maalaus on Ollin käsialaa.

Manticin muihin uutuuksiin kuuluvat Kings of War-fantasiapelin Twilight kin (eli halvemmat Dark Elffit) sekä tulevaa Pandora-settiä varten kehitetty kahdeksas rotu Veer-myn (avaruusskavenit). Veikkaan että etenkin Veer-myneistä jengi saa varmasti kreisejä teema-armeijaideoita. Saimme muuten Corporation-nappeja muutamat esittelykappaleet ja heavy weapon-tiimeille toimitetaan näköjään puiset alustat!

Loppuun vielä pieni historiallinen ripaus, Eric alkoi kasata Zulusotia varten alkuasukkaita keihäineen. Figut on sanalla sanoen vaikuttavia ja tosi hyvin sculptattu. Näistä voisi tehdä vaikka vähän erilaisen Southland Natives-armeijan Chaos Marauders-säännöillä!

Edun figut ovat osa brittien siirtomaaseikkailuista kertovaa Rorke's Drift-settiä, mutta niitä myydään myös erikseen. Kun saadaan laatikon sisältö kasaan ja maaleihin, pistän taas kuvaa. Etenkin maastot oli lupaavan näköisiä!

March 11, 2012

QUAKERUSH INVASION

Mitä saadaan, kun heitetään yhteen Dead Space, Doom, kilometri raksaraitaa, litra Devlan mudia ja muutamat valo- ja ruoste-efektit? Hyvän frendini Peten älytön Iron Warriors-teemainen Chaos Daemons armeija.

Petellä on vuosikymmen kokemusta 40k Chaos Marine-joukoilla pelaamisesta ja yhtenäisestä väriteemastaan tunnistettavat Iron Warriorit ovatkin olleet tuttu näky turnauksissa jo pitkään. Armeijapalkintoja on tipahdellut, mutta nykyisen kaaoscodexin jäätyä jälkeen kehityksessä muunlainen menestys on ollut vähän kiven alla. Mielikuvitukseton ja tylsästi kirjoitettu codex murtaa jossain vaiheessa uskollisimmankin kaaoksenpalvojan toivon ja on aika kokeilla jotain uutta. Kun kuulin ensi kerran Peten demonisuunnitelmista, mietin "Ai jotain muuta kuin Iron Warrioreita... Uskon kun näen!" Mutta niinpä vain valmistui upea teema-armeija täynnä vaikuttavia konversioita ja asennetta.

Demoninen sotajoukko on rakennettu Fatecrusher-konseptin ylle ja venyy kaikkinensa reiluun 1850 pisteeseen. Jonkinlaisia jatkosuunnitelmia ja vaihtoehtoyksiköitä on kai vielä rakenteilla, mutta kokoonpano on nyt valmis turnauksiin ja haastettavaksi kaveripeleihin. Veikkaankin, että nämä nähdään parissakin kevään 40k-turnauksessa pääkaupunkiseudulla!

Warpin konehirviöitä johtaa pirullinen suurdemoni. Pelissä figu käyttää Kairos Fateweaverin sääntöjä.

Obliterator-henkinen ja Predator-tyyliin olkapäällä kannettava kanuuna kuvaa Bolt of Changeja ja muita ampumishyökkäyksiä.

Bloodcrusherit pistävät paineen vihollispäätyyn välittömästi pelin alkaessa. Peten armeijassa näitä on neljätoista ja kaikki on mallattu dynaamisiin asentoihin scratchbuildatuille alustoille, jotka kuvaavat jonkinlaisen tehtaan tai avaruusaluksen teräslattioita.

Väriteema on Iron Warrior-fanin ykkösarmeijasta tuttu ruosteinen rauta ja varoitusraidat. Väriä tuomaan on lisätty jumalille vuodatettua verta ja valoefekti, joka hohtaa sinisenä synkkään rautalattiaan härkädemonien kylkiluiden välistä.

Osa demoneista osaa jonkin tempun, kuten Rending-hyökkäykset ja nämä on erotettu muista pienillä konversioilla. Tämä on kai jonkinlainen radisti!

Armeijasta löytyy myös pari Matrix-tyylistä lonkeromasiinaa. Pelissä nämä ovat Heraldeja Charioteissa.

Miniatyyrit on tehty Tomb Kings Sepulchral Stalkereista, kitaran- ja bassonkielistä sekä jostain Infinity-figuista.

Pelissä yksilöt saattavat yllättää huikealla nopeudella ja hyökkäyksien määrällä.

Kuuluisat kaivosmiehet ovat esiintyneet Lesser demoneina Iron Warrioreiden riveissä jo pitkään. Nyt niiden määrä on kolminkertaistunut ja kaikki aseet on kaivettu esiin!

Epämuodostuneet kaaoksen sikiöt nousevat kaivoksista kun tarvitaan reservijoukkoja pitämään objektiiveja. Peliteknisesti nämä ovat Plaguebearereita.

Figut on tehty Khorne Bloodlettereistä, Necron Warrioreiden selkäpanssareista ja Scarabeista. Myös näille on hankittu teräslattiaa kuvaavat alustat.

Pienemmät matodemonit on rekrytoitu tajutakseni Infinity-sarjasta. Nämä luikertelevat taistelukentän raunioissa kuvaten Horroreita ja ampuvat viheliäisiä laservasamia vihollisen niskaan.

Figut menevät hyvin roolissaan sellaisenaan ja konversioita ei Peten mukaan tarvinnut juuri tehdä. 3D-projektoria kantava demoooni on tietenkin Changeling.

Iskujoukkoihin kuuluvat myös Slaaneshin Fiendit, jotka on tehty Privateer Pressin Hordes-pelin Legion of Everblight-warbeasteista.

Pete onnistui mun mielestä tosi hyvin painajaismaisten hirviöiden raa'assa maalauksessa. Figut sopivat myös sääntöihinsä hyvin nopeina mutta hauraina verikoirina.

Screamer-lauma tuo panssarintorjuntakykyä ja väriä armeijaan.

Kuten kaikille muillekin armeijan figuille, myös näille on tilattu ja rakennettu custom-alustat yhdistämään demonit muuhun armeijaan. Näitä katsellessa nousee mieleen siisti kuva, kuinka neonhohtoiset demonirauskut uivat pimeyden läpi kohti pahaa-aavistamattomia panssarivaunuja.

Bobcat Hellknight on yksi armeijan centerpieceista. Demoniprinssin pohjana on käytetty Grey Knights Dreadknightia.

Pää on kasattu Carnifexin ja ajoneuvojen osista. Rujot aseet on tehty oikeista työkaluista.

Säälimätön demoniprinssi korkkailee pelissä tankkeja ja imee tulitusta, joka muuten kohdistettaisiin Fateweaveriin tai Bloodcrushereihin.

Koska Kairoksen on pelissä mahdollista muuttaa vihollisia Spawneiksi, Pete väsäsi varalle muutaman mutantin.

Näistä tuli mulle ihan Dead Space-pelin avaruushirviöt mieleen.

Demoniarmeija on pelikentällä ehkä arvaamaton, mutta ainakin todella vaikuttava kokoonpano. WAR HEAD onnittelee Petriä uuden armeijan valmistumisesta! Game on!